DIARY: Oui Oui Paris (III)

Maandag was alweer de laatste dag in Parijs. Ook maandag ging de wekker om half acht, maar dit keer ging ik er na twee keer snoozen wel gewoon uit voor een rondje hardlopen. Vijf kilometer, dat moest te doen zijn. En dat was het ook. Erna had ik nog zoveel energie dat ik de zeven trappen naar mijn hotelkamer ook nog ben opgerend. Daarna was ik wel lichtelijk duizelig (de trappen liepen rond) en gebroken, maar hé, ik had wel lekker al het gevoel alsof ik iets gedaan had om half negen ‘s ochtends.

‘s Ochtends pakten we onze koffers in (wat nogal een gedoe was met al die aankopen) en ontbeten we weer in het hotel. Ook al slaap je niet bij Mama Shelter, het ontbijt in het hotel is een aanrader. Het stokbrood is er ZO goed en zeker in combinatie met de gezouten boter… LOVELY! Natuurlijk ook heel erg genoten van de scrambled eggs met bacon en het verse fruit. Oh als ik er nu alleen al aan denk loopt het water me in de mond.

Maandag namen we niet de fiets naar de stad, maar de bus. Normaal reis ik in Parijs nooit met de bus, maar de dichtstbijzijnde metrohalte is 600 meter verderop en je moet zo’n twee keer overstappen voordat je een beetje ergens bent en de bushalte is voor het hotel en de bus brengt je in één keer (of nou ja, met nog zo’n 15 tusenstops) naar het Louvre. Hartje centrum dus.

We begonnen op de Rue de Rivoli waar we shopten bij H&M en Oysho (in beide winkels kon ik het niet laten mijn creditcard te gebruiken). Vervolgens liepen we richting Rue Saint-Honoré waar we slenterden door de Paleistuinen en winkeltjes keken. We lunchten met een taartje (ik) en macarons (Carlis) bij Ladurée en sloegen nog wat macarons in voor thuis (helaas waren die van mij al op voordat ik met de Thalys Brussel gepasseerd was. Oeps).

Na Ladurée liepen we door naar & Other Stories, die toevallig net een paar dagen eerder geopend was op de Rue Saint-Honoré (nummer 277 om precies te zijn). De winkel was nog leuker dan ik van te voren dacht. Heel groot en met prachtige spullen. Als ik niet al heel veel geld in andere winkels had uitgegeven, was ik hier echt losgegaan. In plaats daarvan ging ik met één haarelastiekje de deur uit.

Vervolgens liep ik ook – geheel ongepland – de Chanelwinkel uit met een tasje waarin een blusher van Chanel zat (oeps) en liep ik langs Les Marquis de Ladurée een winkel van Ladurée waar ze vooral chocola verkopen. Ik kocht een paar doosjes bonbons voor het thuisfront en werd vervolgens letterlijk bijna een taxi ingeduwd door Carlissa, we waren uitgeshopt, we hadden genoeg uitgegeven, we gingen naar het hotel om onze koffers te halen en we gingen onze portemonnee dichthouden.

In het hotel fristen we ons een klein beetje op en gingen we vervolgens weer met een chauffeur van Uber naar het station. Heerlijk relaxt. Geen gesjouw met de vier tassen en koffer die we allebei hadden. Beter. We waren zo vroeg op het station dat we uiteindelijk nog naar een pizzeria in de buurt konden voor een pasta en een pizza. Het korte tripje dus afgesloten in stijl.

De trein bracht ons – anders dan een paar weken geleden – zonder vertraging naar Rotterdam Centraal en nog voor 0.00u lag ik te slapen. Heerlijk.

Parijs heeft me ook deze keer weer verrast. Je zou bijna denken dat dat niet meer kon na al die tripjes die aan dit tripje vooraf gingen, maar het was toch heus. De fiets was nieuw, Le Marais was nieuw, het niet meer hoeven sjouwen met de koffers in de metro was nieuw, & Other Stories is een fabuleuze nieuwe winkel, de bonbonwinkel van Ladurée (die er ook pas sinds dit jaar zit) was nieuw, de pizzeria van Mama Shelter had ik nog niet uitgeprobeerd en… nou ja vooral dat hele gebeuren op de fiets maakte dat dit tripje zo anders was dan voorgaande tripjes. Ik ben benieuwd wat ik de volgende keer (want die gaat er zeker komen) ga ontdekken!

Liefs,
Annemerel
Follow my blog on bloglovin

Delen:

20 Reacties

1. april 12, 2013 / 12:04

Hihi, ik vind het knap van je dat je nog steeds leuke nieuwe dingen kunt ontdekken in Parijs! (Hoewel… Parijs is natuurlijk wel een enorme stad, dus zo gek is het nu ook weer niet eigenlijk :P)

Mooie foto’s weer :) Benieuwd naar wat je geshopt hebt!

2. april 12, 2013 / 12:07

Mijn docent Spaans en Frans van de middelbare school, die ons tijdens de werkweek (3 jaar geleden alweer, auw!) door Parijs sleepte, was al 40 keer in Parijs geweest, en nog had hij niet alles gezien en zag hij telkens weer nieuwe dingen.

3. april 12, 2013 / 12:08

Wat leeeuk! Klinkt alsof je heel veel plezier hebt gehad :) Prachtige foto’s weer!

4. april 12, 2013 / 12:15

Zo leuk om te lezen weer! De chocolade winkel van ladurée ben ik helemaal vergeten te bezoeken afgelopen weekend. Wat stom zeg! Hoe smaken ze?

5. april 12, 2013 / 12:24

Mmmm dat ontbijt!

6. april 12, 2013 / 12:37

Oooh wat heerlijk zeg. Need to go there!

7. april 12, 2013 / 13:19

Het klinkt weer allemaal heerlijk! Die bonbonwinkel, oooh zo mooi! xoxo

8. april 12, 2013 / 14:53

Je MOET natuurlijk in juni weer naar de Chanel expo #alwaysanexcuseforparis
    En herkenbaar, iedereen denkt altijd dat ik het daar nu wel een keer heb gezien, maar ik ken nog zoveel niet!

9. april 12, 2013 / 15:10

Wauw! Je Parijs foto’s zien er altijd zo mooi uit! Ik ga er gelukkig deze zomer ook heen :)

liefs Mireille

10. april 12, 2013 / 16:32

Oooh, wat ben ik jaloers dat je zo vaak naar Parijs gaat!
    En je hebt gelijk, je ontdekt er elke keer nieuwe dingen. Ik heb er een half jaar gewoond, en ben er nog steeds niet op uitgekeken! Ook op jouw blog haal ik alvast nieuwe inspiratie voor als ik nog eens naar Parijs ga (hopelijk na mijn eindexamens in juni!^^)
    De Marais is inderdaad een prachtige wijk! Ik woonde vlakbij Place de la République, dus op een zonnige zondagnamiddag wandelde ik vaak gewoon daarheen. Op ongeveer een halfuurtje ben je in hartje Marais, en je kan er altijd wat beleven :)

11. april 12, 2013 / 16:42

Sounds gooood :) En ik ben nu wel heel erg benieuwd naar dat taartje van Ladurée!

12. april 12, 2013 / 17:28

Wederom prachtige foto’s!

13. april 12, 2013 / 17:41

Mooie foto’s

14. april 12, 2013 / 19:08

Mmm, dat taartje ziet er alweer geweldig uit!

15. april 13, 2013 / 10:11

Ik geniet van je Parijs foto’s en posts, ik krijg zoveel zin om er even tussen uit te zijn! :) heerlijk!

16. april 13, 2013 / 12:09

Door jou krijg ik echt zin om naar Parijs te gaan! Prachtige foto’s heb je gemaakt!

17. april 13, 2013 / 14:11

Ik ben erg benieuwd naar &Other Stories! Als het goed is zit (of komt?) hij ook in Milaan waar ik eind mei heen ga, dus ga zeker ff kijken. Vooral de beautyproducten schijnen geweldig te zijn.

18. april 14, 2013 / 23:57

Klinkt als een top weekendje en ik kan het weten ;-)!