DIARY: New York Part II

photo NY2017-24.jpg

24 uur terug in Nederland en de heimwee is toegeslagen.

Na de marathon zondag had ik gerust het klokje rond kunnen slapen. Maar er stond een feestje op het programma en daar kwam ik graag mijn bed voor uit. Eerst hadden we een ‘after the run’ diner van TUI bij de Heartland Brewery in het Empire State Building. Na het diner liepen we een blok verder naar de ‘I Follow You’ party, een feestje dat ieder jaar door Nederlanders georganiseerd na de marathon op een rooftop ergens aan Fifth Avenue. Dit was het uitzicht vanaf de rooftop. Zoals je kunt zien was het nog steeds vrij regenachtig.

We sloten de avond af in stijl toen we met een limo naar ons hotel werden gebracht voor een fooi van 40 dollar. Helaas was ons hotel nog geen twee Spice Girls nummers van de locatie verwijderd. Maar het was een fantastische afsluiter van een fantastische dag.

photo NY2017-24.jpg

De volgende dag had ik gelukkig niet zoveel last van spierpijn. Eigenlijk voelde ik vrijwel niets. Het programma werd dan ook niet aangepast. We namen de metro richting downtown en liepen richting restaurant Sadelle’s.

Daar at ik misschien wel de lekkerste eggs benedict met zalm die ik ooit gegeten heb. De prijs was er (helaas) ook naar, maar dan heb je ook wat…

Van ontbijt naar lunch, bij Seamore at ik fish taco’s met crispy fish, guacamole en kale. Super lekker.

photo NY2017-24.jpg

Medal Monday kon natuurlijk niet voorbij gaan zonder foto met mijn medaille. Die foto had nogal wat voet en in de aarde en uiteindelijk ben ik stiekem nog steeds niet blij met het resultaat. Maar hé.

Dinsdagochtend begon ik met een hardlooprondje langs de West Side Highway. Ik was van plan om 4 kilometer te lopen, maar steeds dacht ik ‘ja maar straks is het uitzicht misschien nog wel mooier’. Alles voor de foto. Dit was mijn halfway point, hierna heb ik me toch maar omgedraaid en ben ik terug naar het hotel gelopen. Mijn benen voelden onoverwinnelijk denk ik. Heeft vast met New York te maken. En het was ijskoud. Hou ik van.

Na het rondje hardlopen snel gedoucht en omgekleed, want we wilden graag als een van de eerste naar boven bij de Top of the Rock. Het was nu nog mooi weer (= mooi uitzicht) en hoe later je komt hoe langer de rij is. Althans, dat denk ik. En ik krijg gelijk. We zijn als van de enige boven en hoeven nergens te wachten. Dat was een paar jaar geleden wel anders, toen stond ik ruim twee uur in de rij om boven te komen. Tip dus, ga lekker vroeg. Je hebt waarschijnlijk toch een jetlag, dus erg veel moeite zal dat vroege opstaan niet zijn.

Hier doe je het voor…

Het uitzicht de andere kant op, richting Central Park, was nu helaas niet zo bijzonder door het gebouw dat gebouwd wordt. Leidt redelijk af.

Ik loop de hele dag op mijn Nike Zoom Fly hardloopschoenen. Ik heb dan misschien geen spierpijn, ik heb wel last van een uit de kluiten gewassen blaar aan de zijkant van mijn voeten en mijn Nikes zijn de enige die niet voor pijn zorgen.

photo NY2017-24.jpg

Mamaaaaaaaa. Het maken van een duo-selfie met een beetje uitzicht is nog best een ding. Ik vind onze poging medium-geslaagd.

Dit mag ook niet ontbreken als je in de herfst/winter in New York bent: schaatsen in Bryant Park. Het schaatsen zelf is gratis, voor het huren van de schaatsen betaal je wel 20 dollar. Dus mocht je een paar schaatsen in je koffer kunnen stoppen dan kun je gratis schaatsen ;-).

We lunchten dinsdag bij Five Guys, een Amerikaanse burgerketen die binnenkort ook in Nederland opent. Utrecht en Eindhoven schijnen als eerste aan de beurt te zijn, maar in Den Haag is er ook al een pand gevonden, het schijnt over een paar maanden aan het Spui te openen. Kan niet wachten. De burgers zijn erg lekker en vooral de frietjes zijn top.

photo NY2017-24.jpg

Ook woensdagochtend zochten we weer een lekker ontbijttentje op. Gevonden via de NYC Guide van Athena bezochten we Banter, een Australisch café in Sullivan Street. De Flat white was ontzettend lekker.

Evenals mijn brood met scrambled eggs en smashed avocado. Wederom een aanrader.

Na ons ontbijt namen we de metro richting One World Trade Center, waar je ook winkelcentrum Westfield hebt. Het was onwijs koud, dus nadat we het memorial bekeken hadden en genoeg foto’s van de Freedom Tower gemaakt hadden was het tijd om lekker naar binnen te gaan en wat winkels te bekijken.

photo NY2017-24.jpg

Dit blijft zo’n emotioneel stukje New York.

We sloten New York af op Columbus Square bij Whole Foods, waar we lunch haalden en eten voor in het vliegtuig. De zon begon net door te breken en het begon een beetje op te warmen. Waarom gingen we ook alweer naar huis? Ik had graag nog een wandeling door Central Park gemaakt. En ik ben eigenlijk helemaal geen groot warenhuis binnen geweest? En… shit. Ik had mijn tijd misschien toch nog beter moeten besteden?!

Inmiddels heb ik mijn eerste nacht in Nederland alweer achter de rug. Ik sliep om negen uur en werd om kwart over zeven wakker. Even dacht ik dat ik de jetlag te slim af was, maar ik maakte de klassieke fout om nog een uur in bed te blijven liggen en viel toen uiteindelijk alsnog in slaap. Inmiddels is het half twaalf en het enige wat ik nog gedaan heb – naast ontbijten – is het schrijven van deze blog. Oeps.

Ik wil #teamannemerelrunsnyc2017 bedanken voor de onwijs gezellige tijd. Ik wil mijn moeder bedanken omdat ze de beste +1 was die ik me had kunnen bedenken. En natuurlijk TUI Sports van het realiseren van deze droomreis. Mag ik dit nog eens doen?