NICE: #03

Wisten jullie dat je van een bootcamp van een uurtje heftige spierpijn krijgt? Ik had het van te voren wel verwacht, maar tijdens de bootcamp ging alles zo makkelijk dat ik niet het idee had dat ik er daadwerkelijk veel last van zou krijgen. Nou niets is minder waar. Ik hoef maar een trap te beklimmen, of op een stoel te gaan zitten of ik sla een oerkreet uit waar Serena Williams op de tennisbaan jaloers op zou zijn. Halleluja, die bovenbenen, er zit een blok voor. Dat hardlopen gisterochtend werd dus niets. Dat om 9.00u opstaan ook niet, dat werd een uur later. Dat vroeg de stad in gebeurde ook al niet, dat werd 12.00u. Maar oh, we hebben vakantie.

Zoals jullie vanmorgen al hebben kunnen lezen kwam ik er gisterochtend achter dat mijn Dolce & Gabbana zonnebril van de aardbodem verdwenen is. De bril wijkt vrijwel nooit van mijn neus of hoofd, dus dit was erg bizar. Na een beetje graven kwam ik er achter dat ik hem voor het laatst bij het restaurant in Beaulieu sur Mer had gezien. Na een telefoontje was ik gerustgesteld, hij lag daar.

Dus vertrokken we na het ontbijt om 11.00u naar het station. Maarrrrrr misschien konden we eerst toch nog even langs de ZARA. Het was weer bloody hot en hoewel er echt geen warme kleding in mijn koffer zit, is alles wat er in zit toch eigenlijk te kort. Dus er moest iets nieuws komen en ik wist al precies wat. Een paar weken geleden had ik al een super gave playsuit bij ZARA zien hangen, maar toen dacht ik “ja wanneer trek ik het nou aan? Zo bloot op de rug, zo kort…”. Nou nu dus. De ZARA playsuit was dus van mij.

Hup naar Beaulieu voordat we nog meer geld uit zouden geven (Laura die zichzelf nog een groter shopverbod heeft opgelegd dan ik gedaan heb, was ook al voor de bijl gegaan!). Maar eenmaal in Beaulieu was mijn zonnebril dus toch niet zo gelokaliseerd als ik vanmorgen aan de telefoon vernomen had. Dus HUP telefoonnummer van de ANWB gezocht (reisverzekering), gebeld.. paar keer doorverbonden maar PERFECT geholpen (zelfs nog “wat vervelend voor u mevrouw, probeert u alstublieft nog van uw vakantie te genieten, na de vakantie kunt u het heel makkelijk met een formuliertje regelen”). Vervolgens met “Lauraregelthetwel.nl” (de nieuwe bijnaam die ik Laura heb gegeven) naar het politiebureau, waar we met handen en voeten aangifte doen.

Vervolgens naar Cannes, althans, dat was het plan. Maar eh, de trein is Supprimé. Ik dacht dat het zoiets zou betekenen dat het een superieure trein zou zijn, een soort TGV.. Lekker snel, lekker nieuw, AIRCO! Maar niets blijkt minder waar, het betekent dus “Vervallen”. De volgende trein ging pas een uur later, maar daar hadden we natuurlijk geen zin in. Kaartjes omgewisseld en richting het centrum van Nice gelopen.

Daar begon dus de hel van het zoeken naar een nieuwe zonnebril voor Annemerel. Ik had geen andere zonnebril bij me en ik kan er echt niet tegen zonder zonnebril in de zon te lopen. Alle brilletjes van ZARA en H&M voldeden niet aan mijn eisen, nee ik wilde eigenlijk gewoon mijn eigen bril terug. Maar die was in geen velden of wegen te bekennen. Uiteindelijk werd ik gelukkig van een brilletje van Prada (en Laura, die zo langzamerhand gedacht moest hebben “LAAT ZE HEM ALSJEBLIEFT KOPEN IK TREK DIT NIET MEER!”) vond hem zo fantastisch mooi. Die moest ik echt nemen volgens haar.

Vervolgens twee uur uitgerust op het strand, om vervolgens op zoek te gaan naar een restaurantje. Dat is in Nice op het moment nog zo makkelijk niet, bij de populaire plekken staan namelijk gigantische rijen. En aan rijen doen wij niet. Uiteindelijk vonden we een schattig tentje waar ze heerlijke pasta’s verkochten, dus er werd gisteravond alweer Italiaans gegeten. Vergezeld van een fles Sauvignon Blanc uit de Bordeaux, dat dan weer wel. Na een ijsje met drie bolletjes liepen we terug naar het Bed & Breakfast en na wat over straat gezwalkt te hebben (die wijn had er alweer lekker ingehakt, maar wat wil je met deze temperaturen?) kwamen we net voor middenacht bij ons Bed & Breakfast aan. Hup MacBook aan, bloggen, bloggen, bloggen en WIHOOOOOO op naar een volgende fantastische dag. MADONNA. Wihoooooooo..

Liefs,
Annemerel
Follow my blog on bloglovin