MILANO: #3

Na een nacht als die van vrijdag op zaterdag had ik niet verwacht dat ik zaterdag überhaupt nog in leven zou zijn. Er was redelijk wat alcohol mijn lichaam binnen geslopen en met vier uur slaap kom ik normaal gesproken de dag niet door. Ik geef toe dat toen ik wakker werd ik het gevoel had te zijn overreden door een truck, maar uiteindelijk viel het alles mee. Nadat ik mijn lichaam gevoed had met een liter water en een aspirine en mijn gezicht had wakker geschud met een paar plenzen koud water, was ik klaar voor de dag.

Het inpakken van de koffer was nog een ander klein probleem. Met een nieuw paar schoenen is dat toch net iets anders dan op de heenweg. Maar goed, het moest lukken. In Nederland had ik al geprobeerd of mijn koffer dicht ging met een extra paar LunarGlides omdat ik toen al wist dat ik een nieuw paar wilde kopen, er moest natuurlijk wel getest worden of dat überhaupt paste ;-). De koffer ging dan ook dicht, maar het kostte even wat moeite en praktisch inzicht om alles netjes in mijn koffer te krijgen.

Om half tien bestelden we een über richting het centrum. We gingen onze koffers stallen bij Francien, Daphne en Joyce, die een kamer in het Hyatt Hotel hadden, wij moesten ons appartement namelijk al om 14.00u verlaten. Het enige nadeel van Airbnb’s, je kunt je koffer na de check-out vaak nergens stallen. Omdat de über even op zich liet wachten liepen Claartje en ik even naar de overkant van de straat, waar een grote markt was. Wij hoopten op eten, maar er was eigenlijk vrijwel alleen maar kleding en schoenen op de markt te vinden. Niet helemaal onze smaak. Dan maar een zakje chips (zien jullie trouwens dat ik op iedere foto mijn lippen tuit? Seriously, dat soort dingen zie je dan pas wanneer je al je foto’s terug kijkt, hahaha).

Een half uur later stonden we in de lobby van het Hyatt hotel, Francien had ons sms’je gemist dat we er aan kwamen en die wist dan ook niet dat we met onze koffers aankwamen. Surprise baby, hahaha! De kamer van de meiden was super mooi, de badkamer misschien nog wel mooier. Ik hou van luxe hotelkamers (mijn creditcard iets minder). We besloten met zijn alle naar het dakterras van La Rinascente te gaan voor een heerlijk hangover ontbijt. We hadden onze zaterdag op geen betere manier kunnen beginnen. We bespraken de avond ervoor (van de race tot ons bar-dans-avontuur) en genoten van scrambled eggs met bacon en vruchtensapjes.

’s Middags splitsten we ons in twee groepen, de ene helft van de groep wilde graag naar &Other Stories (waar ik op dat moment wel een beetje klaar mee was) en dus ging ik met Claartje en Esmée de andere kant op. We winkelden bij Oysho en Intimissimi, aten een ijsje en ploften op een terras in Brera voor pizza’s en Cola. Een heerlijke afsluiting van twee hele fijne dag Milaan.

Om half vier hadden we alweer afgesproken bij het hotel om onze koffers op te halen, met een taxi gingen we vervolgens naar het vliegveld. Toen we net in de taxi zaten bleek ons vliegtuig flinke vertraging te hebben en die vertraging liep alleen maar op, uiteindelijk vlogen we zo’n 2,5 uur later dan gepland. Gelukkig was er een compleet uitgestorven Burger King op het vliegveld waar we een aantal bankjes in beslag namen en lekker uitrustte totdat we eindelijk naar de gate mochten. Ik besloot meteen maar mijn foto’s uit te zoeken en een klein beetje te bewerken, zodat ik dat in ieder geval alvast gedaan had.

Uiteindelijk gingen we rond half tien de lucht in en landden we iets voor elven in Amsterdam. Ik wist op dat moment nog niet zeker of ik opgehaald zou worden, maar een sms’je van mijn vader bracht verlichting, hij was er al! YES. Veel te snel afscheid moeten nemen van mijn crewmaatjes en keihard Schiphol over gerend met mijn koffer op zoek naar mijn vader die in een parkeergarage stond waar hij maar 15 minuten mocht staan. Normaal ben ik die drie kwartier dat ik in de auto naar huis zit stil, moe van de reis, moe van de trip, maar dit keer leek ik nog vol energie te zitten, ik denk dat ik nog geen tien seconden stil geweest ben. Ik kon alleen maar praten over het fantastische weekend dat ik zojuist gehad had.

Het was een SUPER gezellige citytrip. Van te voren wist ik niet hoe ik het zou gaan vinden met ZOveel meiden (zestien meiden is veel hoor!) maar daar heb ik geen moment last van gehad. Het was alleen maar gezellig en ik kan nu al niet wachten op een volgend tripje dat ongetwijfeld moet volgen. Thanks meiden! #crewlove!