DIARY: #2

Tijd voor de eerste werkweek van 2021 en het was een goede! Zo mogen er van mij nog heel veel volgen.

Maandag werd er een super leuk pakketje afgeleverd. Anique – deelnemer van Have a Good Run – vroeg me een paar weken geleden of ze iets mocht haken voor onze baby. Daar zei ik natuurlijk geen nee tegen en kijk nou hoe enorm schattig (en vooral, knap!). Kan niet wachten om ons kinderkamertje te maken, dit krijgt daar natuurlijk een plekje. We wachten met de kinderkamer tot de 20-weken-echo en misschien nog wel langer, aangezien we het het liefst niet van internet bestellen maar ook gewoon even in het echt bekijken.

Ik schreef maandag onder andere een column voor de Have a Good Run Weekly. Het ging zo lekker, de woorden stroomden uit mijn vingers. Kreeg ook echt zin om weer hard te gaan lopen, maar dat heb ik maar even gelaten voor wat het was.

Dinsdagavond kwam ik erachter dat ik drie dagen lang achter mijn MacBook had gezeten zonder ook maar een keer pauze te nemen voor wat beweging. Ik had in drie dagen nog geen 2500 stappen gezet. Zo slecht. Dus toen de lasagne in de oven ging, ben ik 20 minuten gaan wandelen op de loopband om toch nog maar iets van beweging aan mijn dag toe te voegen.

Woensdagochtend smeerde ik iets van make-up op mijn gezicht en dat kan maar een ding betekenen: ik was niet van plan om de hele dag achter mijn MacBook te zitten.

En dat was ook niet het geval… ik nam samen met Tuur en onze foto/videograaf video’s op voor het Have a Good Winter Run programma. Ongeveer de helft van de oefeningen kon ik helaas niet meedoen (heel veel buikspieroefeningen kun je beter vermijden als je zwanger bent, daarnaast is mijn balans echt niet wat het geweest is, vooral doordat ik het de afgelopen vier maanden niet getraind heb en daardoor zou ik alleen maar beelden verpesten), maar er was gelukkig ook nog genoeg dat ik wel kon doen. De dag erna had ik flinke spierpijn in mijn billen.

Na het opnemen van de video’s weer snel achter mijn MacBook. Er werd gelukkig goed voor me gezorgd, Tuur bakte pannenkoeken mt Nutella. Zo lekker.

Ik kan me niet meer herinneren wanneer deze foto genomen is, ik dacht eigenlijk woensdag… maar waarom zit ik dan ineens in mijn badjas terwijl ik die ochtend wel make-up op had gesmeerd? Anyway… we namen een podcast op voor het Have a Good Winter Run programma en het was voor het eerst dat we dit met twee microfoons deden, voorheen praatten we altijd samen in een microfoon. Het was even een uitdaging om het te installeren, maar de aanhouder wint.

Oh wacht… goede grap… hier namen we helemaal niet de podcast op, dat was inderdaad woensdagmiddag maar daar is geen beeldmateriaal van. Hier namen we de voice-over voor de video op en dat was dus donderdagochtend vroeg, toen ik dus geen plannen had en make-up dus achterwege liet.

Na het opnemen van de voice-over ging Tuur weer naar zijn werk om les te geven aan kinderen van ouders die werken in de zorg en andere cruciale beroepen. Ik ging aan de slag met het editen van de podcast en de voice-over en schreef nog wat voor de Weekly.

Hoe schattig is dit… ik heb nog niet heel veel voor de baby besteld, maar heb bij Petit Bateau al wel twee keer in de sale besteld. Voornamelijk streepjes, haha. Kon niet wachten om de kleding aan te trekken en gebruikte daarom Ollie’s knuffelbeer om de kleertjes alvast op te testen. Toen het beertje aangekleed in Tuurs armen lag leek het net echt en nu kan ik al helemaal niet meer wachten tot juni… (maar baby blijf nog maar even goed zitten, jij bent er nog lang niet klaar voor en wij hebben ook nog wel wat te doen voor je komst).

Zaterdag vierde Tuur zijn verjaardag (2×25) en we hadden altijd het idee om dat weekend weg te gaan. Twee jaar geleden hadden we dat idee zeg maar al. Maar met de sluiting van de horeca in de hotels besloten we ons weekendje weg toch maar uit te sluiten. Totdat ik vorige week een beetje aan het rondkijken was bij hotels op de Veluwe en zag dat ze bij Hotel de Sterrenberg* een heel tof arrangement aanboden.

Slapen in een deluxe kamer, kaartjes voor het Nationaal Park, een uitgebreid vijfgangen take-away menu en een heerlijk ontbijt. Oh en privé toegang tot de wellness. Klinkt goed, was het ook…

’s Ochtends maakten we eerst foto’s bij Planken Wambuis met Jorrit voor Have a Good Winter Run. Daarna ging Tuur samen met Jorrit een halve marathon lopen en reed ik naar het hotel om nog even wat werk te doen. Zalig om een hotelkamer binnen te komen en even rustig op bed te ploffen met mijn MacBook.

Toen Tuur terugkwam van het hardlopen aten we taart, om vervolgens anderhalf uur in het zwembad te spenderen.

’s Avonds werd ons vijfgangen diner voor onze deur geserveerd. Ja, het is wat anders dan uitgebreid tafelen in een restaurant, maar we maakten van onze hotelkamer gewoon ons eigen restaurant. Het eten smaakte er niet minder om.

De volgende ochtend werd er om 8.00u op de deur geklopt en stond ons ontbijt al op ons te wachten. Lekker ontbijt op bed.

Na het ontbijt maakten we een wandeling door het Nationaal Park. We hebben zoveel geluk met het weer gehad. Geen regen en zelfs wat zon. Best bijzonder gezien de weersomstandigheden van afgelopen weken.

Ook heel erg blij met de jas die ik mezelf deze week cadeau heb gedaan. Al mijn dikke jassen zitten redelijk strak op mijn buik en ik had heel erg veel zin in een jas waar ik helemaal in kon verdwijnen. Ik ben uiteindelijk voor deze jas van Röhnisch gegaan in een maat L. Het is net een slaapzak en dat is nu juist wat ik er zo fijn aan vind.

Na de wandeling maakten we nog een keer gebruik van de Wellness van het zwembad. Tuur spendeerde vooral veel tijd in de sauna, ik had daar zelf niet echt behoefte aan en zwom een paar baantjes in het zwembad en bubbelde nog wat in het bubbelbad. Zo fijn om het zwembad + sauna helemaal voor jezelf te hebben, het is niet leuk dat het nodig is (het zijn corona-maatregelen), maar hoe fijn is het om een privé wellness te hebben? Perfecte afsluiting van een perfect weekend.

We sliepen maar een nachtje in het hotel, maar we hebben allebei het gevoel dat we een complete vakantie gehad hebben. Het was super fijn om er even tussenuit te zijn. We zijn heel blij dat we dit ondanks alles hebben kunnen doen.

En nu weer back-to-real-life. Gisteren is het Have a Good Winter Run programma begonnen, dus er is genoeg werk aan de winkel. Zin in! Hoop dat jullie ook een fijne week hebben gehad. Tot volgende week!

Liefs,
Annemerel

*Dit is geen samenwerking met het hotel, ik heb zelf geboekt en betaald.