SUMMER HOLIDAY: #21

photo Recently Updated61.jpg

Goede veel te vroege morgen, zes uur, voor de laatste keer met ons toilettasje naar het toiletgebouw.

We gaan namelijk naar huis en ik lach misschien een klein beetje op deze foto maar van binnen denk ik nee, nee, neeeeeee!

Roos is zeg maar heel goed met boormachines… (ik ben beter met selfies en iPhones).

Voor de laatste keer wandelen over Parco Delle Piscine.

photo Recently Updated61.jpg

Er stond toch echt dat de bar – om broodjes te halen – om zeven uur open ging. Maar om zeven uur is er geen kip te bekennen. Laat staan een mens. Dan maar onderweg broodjes halen.

Uh ooooooh we zitten nog geen uur op de snelweg of het fileleed begint al. Snelweg afgesloten in verband met… ja daar komen we niet echt achter. Maar we zien onderweg wel een paar klapbanden op de weg liggen, waarschijnlijk had het daar iets mee te maken.

Altijd goed… Tuc.

Banaantje om alles een beetje in balans te houden. Wie hou ik voor de gek. Deze vakantie was ik alles behalve in balans. Qua voeding dan, de rest ging best prima ;-).

photo Recently Updated61.jpg

We verruilen het Italiaanse landschap voor het Zwitserse en daarmee komen ook de eerste wolken. Omdat er weer eens file staat voor de Gottthardtunnel besluit mijn vader de Bernardino te nemen, een bergweg.. Niet heel erg bijzonder, maar met caravan wel een uitdaging.

Het landschap is hier wel een stuk mooier dan binnen in die tunnel.

Tijd voor een pitstop bij Heidiland. Want dat moet ook gebeuren.

Ondertussen vond ik het ook wel weer een tijd voor een selfie. Ik bedoel, tijdens zo’n reisdag heb ik eigenlijk niet heel veel te vertellen. Het grootste gedeelte van de dag lig ik namelijk te slapen (of ik nu wil of niet, ik val de hele tijd in slaap en denk maar niet dat ik daar van uitrust…)

photo Recently Updated61.jpg

Roos leest nog één boek voor de Summer Reading en ik zie haar de hele tijd lachen. Ik weet nu al dat er achter het kopje ‘lachen’ JA HEEL DE TIJD komt te staan. Ik heb Roos nog nooit zoveel bij een boek zien lachen. Maar het is weer eens wat anders… toen ze The Fault in our Stars las moest ze op een gegeven moment zo hard huilen dat ik dacht dat de wereld verging.

We zijn op onze overnachtingscamping in Zuid-Duitsland aanbeland, 30 minuutjes van de grens met Basel.

En er zijn nogal veel beesten, dus Roos blijft lekker in de auto zitten.

Oeps. We zijn even uiteten en ik presteer het om een korstje open te krabben en een bloedbad op mijn kin te veroorzaken. Daar kan ik natuurlijk niet mee in een restaurant zitten.

photo Recently Updated61.jpg

Gelukkig ben ik net op terug voor de schnitzels met frietjes. Het was eigenlijk helemaal niet echt lekker (ik heb 100x betere schnitzels gegeten in mijn leven), maar op dit moment smaakt het geweldig.

Na het eten geef ik mijn zusje haar zin en gaan we minigolfen. De laatste keer dat ik dat deed met Roos was ze nog zo klein (en slecht) dat ik op mijn sloffen won (en zij huilend van de baan liep).

Inmiddels zijn we aan elkaar gewaagd en… verlies ik hopeloos. Of nou ja, uiteindelijk maar met twee punten verschil. Maar toch. Verloren. Van mijn kleine zusje, die inmiddels dus best wel groot is. Shit happens.

Na de minigolf ga ik naar bed, koppijn. De hele dag verkeerd met mijn nek gelegen in de auto, dan krijg je dat soort dingen. Maakt niet uit, een beetje slaap doet altijd wonderen.

Liefs,
Annemerel

Delen:

16 Reacties

1. juli 26, 2015 / 12:04

Zelfs van een reisdag weet jij nog een leuke diary te maken! Ik vertrek 1 augustus op vakantie, we reizen ook 2 dagen met caravan dus ik ben benieuwd of mijn reis er net zo leuk uit gaat zien als de jouwe :)

2. juli 26, 2015 / 13:20

Krijg gewoon heimwee naar vakanties van vroeger als ik dit zie. zo leuk dat jullie nog samen op vakantie gaan!

3. juli 26, 2015 / 13:45

Super leuk dat je dit ook weer meeneemt in een Summer Holiday plog. Ik zag vanochtend een 25KM run voorbij komen op Instagram…you’re back! Knap werk.

4. Femke
    juli 26, 2015 / 13:49

Jouw schrijfstijl is zooo geweldig, ik hou er echt van. En van je vakantieartikelen dus, maar dat heb ik al te vaak gezegd. Leuk shirt heb je trouwens aan, mag ik vragen waar die vandaan komt? :)

5. Ilse
    juli 26, 2015 / 13:54

Zelfs van deze diary geniet ik!

6. juli 26, 2015 / 14:06

Oh, ik wil ook niet dat jullie vakantie voorbij is.. Vond het zo gezellig!
    Succes thuis! X

7. juli 26, 2015 / 14:16

Toch vind ik reizen altijd leuk, lekker wat eten en niksen en genieten van de natuur :-)!

8. juli 26, 2015 / 14:37

Leuk dat jullie nog zijn gaan minigolfen, toch nog iets leuks die dag haha :)

9. juli 26, 2015 / 15:58

Reizen is zo heerlijk! Geniet nog maar heel eventjes nu het nog kan! Ik blijf het zeggen, leuke foto’s!

10. juli 26, 2015 / 17:26

Ik ben jaloers dat jullie de achterbank met z’n tweetjes hebben, dat lijkt me zó chill (ik zit tussen 2 anderen in gepropt). Ben inderdaad wel benieuwd welk boek roos aan het lezen was :-)

11. juli 26, 2015 / 18:08

Haha dat met dat korstje had ik ook precies gisteravond, zo vervelend! Ik ben ook benieuwd welk boek Roos aan het lezen was!

12. juli 26, 2015 / 20:30

Aaah en toen was de vakantie bijna voorbij. Ik heb genoten van de Summer Holiday diaries!

13. Irene
    juli 26, 2015 / 22:45

Ik krijg gewoon dat nostalgische gezinvakantie van vroeger gevoel terug als ik dit en je andere dairys lees. Heerlijk, jammer dat het weer om is

14. Evelien
    juli 27, 2015 / 10:41

Hoi Annemerel! Ik ben een stille lezer maar wil laten weten dat ik onwijs heb genoten van je vakantie plog’s (en ik kijk erg uit naar je vlog’s)! Wij gingen met ons gezin altijd 2 weken naar een camping in Zuid-Frankrijk en daar heb ik hele fijne herinneringen aan. Jouw vakantieverhalen brengen me weer even terug op de camping en ik krijg zo veel zin om zelf ook weer eens te gaan! <3 voor het camping leven! Bedankt!

15. juli 28, 2015 / 23:53

Haha ik ben nieuwsgierig naar het boek dat je zusje aan het lezen is!