SUMMER HOLIDAY: #20

photo Desktop1170.jpg

Het is eindelijk weer gelukt om op een redelijk tijdstip mijn bed te verlaten zodat ik kan hardlopen. Vrijdag was de laatste keer (het is nu donderdag), maandag heb ik nog ’s avonds geprobeerd te rennen maar dat was absoluut geen succes. Dit is de laatste dag dat ik in Toscane kan lopen, daar moet ik gebruik van maken. Aankleden, glaasje water, even naar het toilet en GAAN!

Ik doe iets super spannends, haha… OK, misschien niet heel spannend, maar ik loop een heel stuk langs de weg naar beneden. Redelijk gevaarlijk omdat er zoveel auto’s rijden en daarnaast ook een uitdaging, want ik loop dus eerst vier kilometer naar beneden en moet daarna vier kilometer omhoog. Ik ben dus van het risicomanagement. Ik loop altijd eerst omhoog en dan naar beneden. Ik loop eerst tegen de wind en daarna met de wind mee. Dat ik dat dit keer omgekeerd deed was een uitdaging (maar ja, ik had niet heel veel keus, want onze camping ligt dus bovenop de berg… kon niet eerst omhoog lopen en daarna naar beneden).

Helaas zijn de druiven die aan deze gewassen hangen nog niet klaar om gegeten te worden. Had best wat druifjes gelust.

Bijna klaar, laatste stukje, Sarteano (het dorpje waar onze camping ligt) is al in zicht.

photo Desktop1170.jpg

Na een snelle douche loop ik met mijn ouders en zusje naar de bar waar ik ’s middags altijd een paar uurtjes werk. Dit keer niet om te werken, maar om lekker te ontbijten.

Een chocolade croissant en een cappuccino, samen voor 2,50. Daar krijg je bij Starbucks helemaal niks voor.

Gezellig Roos, die telefoon ;-) (ik zit zelf ook met mijn telefoon in mijn handen, getuigen deze foto… haha)

Arme Roos… ik pas veel van haar kleding wel, maar zij past mijn kleding niet. Ik koop mijn kleding altijd iets ruimer, haha. Deze ‘outfit’ komt helemaal uit Roos haar garderobe. Het shirt is wel wat kort, maar dat schijnt zo te horen.

photo Desktop1170.jpg

Morgen gaan we naar huis (als jullie dit lezen is het waarschijnlijk zaterdag en als ik het over morgen heb, dan heb ik het over vrijdag… als jullie dit lezen zitten we hopelijk ergens in Duitsland, of misschien zelfs al in Nederland). Nog even een laatste ochtendje zon vangen, want het weer schijnt in Nederland niet zo best te zijn. ’s Middags gaan we opruimen, dus de kans zit er in dat dit mijn laatste uurtjes bij het zwembad waren…

Na de lunch (hotdogs, niet gefotografeerd omdat mijn iPhone in de oplader lag) verplaats ik mezelf nog één keer naar de bar, om mijn blog van gisteren (woensdag) te schrijven. Deze blog moet ik ’s avonds na het eten maar in elkaar gaan zetten, want onderweg heb ik waarschijnlijk geen internet en deze moet natuurlijk wel zaterdag stipt om 12.00u online!

Ik ben te vroeg klaar met mijn blog, ik moet nog helpen opruimen.

Ik kan ‘niks doen’ volgens mijn vader. Prima. Maak wel een selfie.

photo Desktop1170.jpg

Om 16.00u zijn we zo goed als klaar, toch nog even een uurtje naar het zwembad. Dit is officieel de laatste zwembadselfie.

Totdat er een dikke vette wolk voor de zon komt en het begint te rommelen. Snel naar de caravan, om de spullen die niet nat mogen worden op te ruimen.

Uiteindelijk kwam er helemaal geen regen en maken Roos en ik gebruik van de gelegenheid om wat foto’s te maken.

Roos ziet er zoals gewoonlijk fantastisch uit, terwijl ik niet echt tevreden ben.

photo Desktop1170.jpg

Lag aan mijn jurkje denk ik. Moet een andere aantrekken en mijn haar anders doen… Kijk, dat helpt.

Als ik terug kom van het foto’s maken en een slok van mijn Aperol Spritz wil nemen zie ik net op tijd dat er een wesp in mijn flesje zit. DAMN. Daar ging mijn laatste slokje. Een paar dagen geleden werd me gevraagd of ik gesponsord wordt door Aperol Spritz… Helaas, I wish!

CHIPPPPPPS! Ik dacht dus dat San Carlo mijn favoriete chips was, maar het is Amica, de goedkopere versie. Lekker zout en smaakt net als McDonalds frietjes naar karton.

photo Desktop1170.jpg

En terwijl ik mijn chips eet, eet Roos een Magnum met haar koptelefoon op (ze kan niet zo tegen dat gekraak).

Roos en ik hebben een battle op Instagram en Roos denkt dat ze door vechtbewegingen te maken op betere antwoorden komt. Dream on babe.

Tijd voor ons laatste (Toscaanse) avondmaal. De zon gaat onder…

Selfie!

photo Desktop1170.jpg

Mijn moeder maakt nog snel een foto voor het restaurant van ons, maar na een paar foto’s ben ik er wel klaar mee, beter gaat het niet worden. Kom maar weer op met mijn iPhone. Al mijn ‘fotosessies’ eindigen met zo’n soort foto, een foto waarop ik naar mijn iPhone grijp.

photo Desktop1183.jpg

Ons favoriete restaurant in Sarteano, Locandi dei Tintori.

Ik ga weer, net zoals op de eerste avond, voor een tagliatelle met truffelsaus en verse truffel.

photo Desktop1170.jpg

Die prachtige fontein aan het begin van de camping hebben we in die drie weken dat we hier waren, geen een keer meer geposeerd. Moest verandering in komen vond ik. Eerst Roos op de foto, dan mijn vader en moeder. Ik zelf was er wel weer klaar mee toen ik deze foto’s gemaakt had.

En inmiddels is het dus elf uur. Morgen om 6.00u gaat de wekker, tijd om richting huis te rijden. De rest is zich al klaar aan het maken voor het slapen gaan en ik vecht nog even met het internet, zoals dat wel vaker het geval is. Zoals jullie waarschijnlijk wel verwacht hadden, is dit nog niet mijn laatste vakantie-blogje. Over mijn reisdagen krijgen jullie natuurlijk ook nog in geuren en kleuren te horen en te zien.

Liefs,
Annemerel

Delen:

25 Reacties

1. juli 25, 2015 / 12:32

Jammer dat de vakantie er nu al weer op zit voor je, dat gaat toch altijd sneller dat je aanvankelijk denkt! Ziet er wel naar uit dat jullie een heerlijke tijd hebben gehad! En met al die foto’s en video’s kan je er vast nog lang van na genieten :)

2. juli 25, 2015 / 12:32

Wat is die vakantie voorbij gevlogen! Leuke foto’s met je zusje, leuk om te zien hoe jullie band is. Fijne en goede reis terug.

3. pien
    juli 25, 2015 / 12:43

Oei en dan terugkomen in dit rot weer!
    Misschien moet Roos even zoeken op misofonie, ik herken die irritatie van haar bij eetgeluiden wel.

4. juli 25, 2015 / 12:45

Jammer dat het alweer voorbij is! Was weer leuk om mee te kijken:D

5. juli 25, 2015 / 12:50

Ai ai ai….volgens mij komen jullie terug in Nederland met heel slecht weer. Tenminste als ik alle berichten op social media mag geloven want zit zelf nu aan het strand ;-)

Jammer dat weer voorbij is maar volgens mij hebben jullie goed genoten.

6. juli 25, 2015 / 12:54

Wat een prachtige meiden zijn jullie toch! :)

7. juli 25, 2015 / 13:12

Vakanties gaan altijd veelste snel voorbij! Leuk om al die foto’s weer te zien! :-)

8. juli 25, 2015 / 13:15

Volgens mij zijn je vakantieweken voorbij gevlogen! Ik heb genoten van deze diaries. Kijk nu al uit naar de volgende ;-)!

9. juli 25, 2015 / 13:22

Volgens mij vloog de tijd echt op je vakantie! Jammer dat het voorbij is, maar natuurlijk is het ook weer fijn om thuis te zijn. Fijne reis terug!(maar waarschijnlijk ben je al in Nederland)

10. Femke
    juli 25, 2015 / 13:36

Wauw, wat is die vakantie snel gegaan zeg! Zo te zien hebben jullie het naar je zin gehad, ik heb in elk geval genoten van je blogjes!!

11. juli 25, 2015 / 13:37

Een heerlijke laatste dag zo te zien!!

12. juli 25, 2015 / 13:57

Wauw, wat een heerlijke vakantie is dit geweest zeg! En die foto’s van jou en Roos zijn echt heel mooi :-)! Hopelijk kunjbe nog even nagenieten van alle zon die je hebt gezien in Toscane!!

13. juli 25, 2015 / 14:58

Wat jammer dat je vakantie zo snel is gegaan… Je bent wel echt heerlijk bruin geworden zeg :) Ik ben erg benieuwd naar je Italië vlog (als die komt?)

14. juli 25, 2015 / 14:59

Volgens mij heb je wel een hele goede vakantie gehad!! Aan de foto’s te zien in ieder geval wel!
    Ps. Neem de zon mee!!
    X

15. juli 25, 2015 / 15:31

Goede reis!
    “Het shirt is wel wat kort, maar dat schijnt zo te horen.” Hahaha!

• juli 25, 2015 / 18:36

Daar moest ik ook om lachen hahaha! Trouwens lekker thuiskomen in dit stormachtige weer. Gelukkig heb je een paar heerlijke zonnige weken gehad. ik heb genoten van de vakantie foto’s

16. juli 25, 2015 / 16:14

Ah jammer dat je vakantie al voorbij is, vond alle plogs echt leuk en net als op de eerste dag heb ik nu ook weer honger door je pastagerecht van het avondeten.

17. juli 25, 2015 / 16:24

Ik ren het liefst altijd eerst omhoog, dan weet je dat je het zwaarste al achter de rug hebt (alhoewel afdalen ook niet altijd even chill is) :-)

18. juli 25, 2015 / 17:04

Heb echt genoten van je vakantieblogs. Superleuk!

19. juli 25, 2015 / 18:15

Wat gaat de tijd ook snel zeg!! Die foto waarbij je je iPhone weer terug wilt, die blik van Roos haha!

20. Ilse
    juli 25, 2015 / 18:39

Wat een fijne laatste vakantiedag! :)

21. Nico San
    juli 25, 2015 / 19:30

The holiday in Italy, by the images that I see, has been very good, you have a divine tan, good shape, great humor, great serenity in other words, you are wonderful, then, I say… Ciao !! and, arrivederci alla prossima !!!

22. juli 25, 2015 / 21:47

Wat een fijne vakantie foto’s! Ziet er echt heerlijk uit daar! Na vandaag zul je wel ontzettend balen dat je weer thuis bent met de storm hier!

23. Amber
    juli 26, 2015 / 10:55

Aahhh ja dat gaat dan in een keer heel snel he op vakantie! Ik heb echt heel erg genoten van je fotoblogs, ben ik ook nog een beetje op vakantie :D

24. Willemijn
    juli 26, 2015 / 12:06

Ik hou van je Zara jurkjes!! Maar ik kan ze geen van allen vinden op de site